Gastvrije zorg

In deze aflevering spreekt Laura de la Mar met Pauline Sterenborg. Pauline was jarenlang tandarts totdat artrose roet in het eten gooide. In plaats van bij de pakken neer te zitten, herpakte ze zichzelf en is ze inmiddels een gevierd gastvrijheidstrainer voor met name de zorgsector.

In deze aflevering bespreken Laura en Pauline het belang van gastvrijheid in de zorg. Wat levert het de patiënt op als de zorgprofessional gastvrij is?
Hoe kun je als zorgprofessional open staan voor gastvrijheid en oprechte aandacht hebben voor de patiënt?
Wat doen woorden met je beleving? Het hart van de zorgprofessional zit al goed maar hoe zit het met je communicatievaardigheden?

In deze aflevering wordt onder andere het LinkedIn bericht van Roos Schlicker benoemd, over de patiënt zien als mens.
Hier vind je het Linkedin bericht.

Pauline stelt dat een patiënt ‘al op 50% van zijn genezing is, als hij vertrouwen heeft in arts, medicijn, behandelplan’. Dit percentage wordt in diverse medische onderzoeken aangehaald, zoals je kunt lezen in dit artikel.

Dit en meer beluister je in deze aflevering.

Wil je meer informatie over gastvrijheidstrainingen voor de zorg?

Meer inspiratie, tips en tools?
Gastvrijheid in Bedrijf - Community
Gerelateerde berichten
Ken jij de Gastvrijheid in Bedrijf Community al?
  • Elke dag nieuwe inspiratie, ideeën en inzichten op het platform
  • Vergroot je netwerk met >200 gastvrijheidsleiders uit allerlei branches
  • Toegang tot de online Hospitality Academy met >200 e-learning lessen & DIY tools
  • Online live sessies en Hospitality Talks volgen en terugkijken