Over het boek.

Ontdek nieuwe inzichten die dit boek je biedt.

Gastvrijheid leer je natuurlijk niet uit een boekje. Maar het zet je wel aan het denken en biedt praktische handvatten voor mensen uit alle branches om de gastvrijheid in jouw bedrijf te versterken. Dit boek is geschikt voor iedereen die wel eens te gast is of werkt in een dienstverlenend beroep, ongeacht in welke branche je werkt, of je in een klein of groot bedrijf werkt en of je leidinggevend of leidingnemend bent. Het boek bevat:

  • De nieuwste inzichten

  • Volop inspiratie en quotes

  • Praktische handvatten

  • Voorbeelden uit allerlei branches

  • Interviews met opvallend gastvrije personen

Waarom dit boek?

4 redenen waarom je dit boek moet kopen

Laura de la Mar

Trainer, coach, adviseur en spreker

Laura’s drive om de wereld gastvrijer te maken ontstond door negatieve en positieve ervaringen in de zorg. Haar missie startte in 2006 met het mee ontwikkelen van het gastvrijheidsconcept en de Mood Maker-filosofie in het Deventer Ziekenhuis. Sindsdien helpt Laura bedrijven uit allerlei branches om hun gastvrijheid te ontwikkelen. In 2012 schreef ze samen met John Hokkeling het boek Mood Maker – het ontwikkelen van gastvrije organisaties. Sinds 2013 is ze directeur van Gastvrijheid in Bedrijf en helpt ze, samen met een team van gedreven collega’s, bedrijven om gastvrijheid te versterken. Het nieuwste boek: “Het geheim van gastvrijheid” is gelanceerd op 17 januari 2019.  Laura staat bekend als enthousiast, praktisch, inspirerend en mensgericht met een positieve blik. 

Mensen aan het woord.

Lees de reacties van mensen die het boek al hebben gelezen.

Dit boek en de hulp van Laura geven ons veel inzichten die we op de winkelvloer toepassen. Daardoor zien we onze medewerkers niet als salestijgers, maar als gastheren en -vrouwen. Dat zien we nu terug in de omzet.

Kees van den Dikkenberg, retailmanager Björn Borg

Het geheim van gastvrijheid is een inspirerende ontdekkingsreis voor wie nog gastvrijer wil worden. Dit boek laat je zien hoe je door middel van echte en oprechte aandacht het verschil kunt maken in het leven van anderen. Een must-read.

Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker

Laura de La Mar ontrafelt met dit boek op prachtige en inspirerende wijze het geheim van gastvrijheid. Een must voor elk mens die om andere mensen geeft en de wereld een beetje gastvrijer wil maken. Ook voor alle studenten een absolute aanrader.

Ferdie Olde Bijvank, voorzitter Gastvrijheidsgilde en Dutch Cuisine

Mocht je ‘gastvrijheid’ en ‘gastvervaring’ vage begrippen vinden, dit boek maakt daar een einde aan. Naarmate je verder in het boek komt, ga je steeds scherper zien dat gastvrijheid geen trucje is, maar echt in de zienswijze van medewerkers moet zitten.

Wil Zajdenband, directeur bij Attent Zorg en behandeling

Gastvrijheid in Bedrijf helpt onze facilitaire organisatie met een praktische en energieke manier van werken op weg naar het bewust bekwame niveau waar wij ons naartoe willen ontwikkelen. Dit nieuwe boek is een van de prettige middelen om ons doel te bereiken.

Paul Jonker, manager Facility Services bij Menzis

Interviews

In het boek staan interviews met inspirerende en opvallend gastvrije mensen:

Andres Delamore, gastheer bij gemeente Enschede
Kees Schipper, beveiliger bij RJ Safety & Security
Hans van Putten, receptionist bij Spaarne gasthuis
Djolly Goethals, gastvrouw bij Efteling
Cyrille Saounera, verzorgende bij Attent zorg en behandeling
Frederiek Slijkoord, docent bij Hotelschool Saxion
Charlene Zitter, management assistent bij Rijnstate
Niels Berendsen, coördinator services bij de Volksbank
Hasan Akbas, restaurantmanager bij McDonald’s

Bibliografische gegevens

Titel: Het geheim van gastvrijheid
ISBN: 9789492723413
NUR: 801
Auteur: Laura de la Mar
Tekstcorrectie: Rien Wisse, Het Boekenschap
Vormgeving en omslag: Gerdien Beernink, Het Boekenschap
Fotografie: Suzan Alberts
Boekproductie: Het Boekenschap
Uitvoering: softcover
Aantal pagina’s: 256
Formaat: 140 mm x 210 mm
Verschijningsdatum: 17 januari 2019
Prijs: € 22,95