Product

Gastvrij leiderschap

29,95 incl. BTW

Veel bedrijven willen zich onderscheiden door gastvrijheid, maar weinige bereiken de top. ‘Gastvrijheid’ blijft vaak een vaag, zweverig thema. Werkgroepjes praten zich suf over de betekenis ervan. Medewerkers vinden het onzin: we zijn toch al gastvrij?

In de praktijk ligt het gebrek aan gastvrijheid zelden aan medewerkers. Leiders, formeel en informeel, spelen een cruciale rol in het creëren van een gastvrije cultuur. Die begint intern: medewerkers voelen zich welkom en gestimuleerd om gastvrij te zijn. In dit boek lees je hoe je een gastvrije cultuur creëert waarin medewerkers graag werken en gasten graag terugkomen.

Sommige bedrijven blinken uit in gastvrijheid. Gasten, klanten, patiënten en cliënten ervaren er oprechte persoonlijke aandacht. Medewerkers zijn loyaal en werken met passie en plezier. Ze zijn intrinsiek gemotiveerd om gastvrij te zijn.

Hoe doen ze dat? Waar begin je? Hoe ontwikkel je een gastvrije cultuur? Hoe breng je het thema tot leven? In welke valkuilen stappen de meeste bedrijven en hoe kun je die slim voorkomen? In dit boek lees je antwoorden op deze vragen en krijg je de vijf sleutels tot succes.

Gastvrij leiderschap is niet ingewikkeld, kost niet veel tijd, geeft direct een boost, maar is niet voor iedereen weggelegd. In het boek zijn theorie, concrete voorbeelden en zelfreflectie afgewisseld met interviews met dé gastvrijheidsleiders van Nederland. Je krijgt ook exclusief toegang tot een online schatkist met allerlei checklists, video’s en tools.

SKU: 9789083345000Tags: , , ,

Beschrijving

Gastvrij Leiderschap
Blauwdruk voor excellente gastvrijheid binnen je bedrijf

Veel bedrijven willen zich onderscheiden door gastvrijheid, maar weinige bereiken de top. ‘Gastvrijheid’ blijft vaak een vaag, zweverig thema. Werkgroepjes praten zich suf over de betekenis ervan. Medewerkers vinden het onzin: we zijn toch al gastvrij?

In de praktijk ligt het gebrek aan gastvrijheid zelden aan medewerkers. Leiders, formeel en informeel, spelen een cruciale rol in het creëren van een gastvrije cultuur. Die begint intern: medewerkers voelen zich welkom en gestimuleerd om gastvrij te zijn. In dit boek lees je hoe je een gastvrije cultuur creëert waarin medewerkers graag werken en gasten graag terugkomen.

  • Je leest wat gastvrije leiders anders doen.
  • Je ziet waarom gastvrij leiderschap tot meer succes leidt dan traditionele leiderschapsstijlen.
  • Je ontdekt in hoeverre jij een gastvrije leider bent.
  • Je herkent valkuilen in de praktijk.
  • Je leert hoe je de vijf sleutels voor succes kunt toepassen.
  • Je krijgt concrete tips en tools.

Het boek

Bibliografische gegevens

TitelGastvrij Leiderschap
ISBNHardback 978-90-833-45000
Druk1e druk 2023
AuteurLaura de la Mar
UitgeverHet Boekenschap
UitvoeringHardcover
Aantal pagina’s256
Formaat170 x 240 mm
Verschijningsdatum13 september 2023
Gastvrij Leiderschap
Over de auteur

Laura de la Mar

Laura de la Mar is dé gastvrijheidsexpert van Nederland, auteur van Het geheim van gastvrijheid (2019) en coauteur van Mood Maker (2013). Ze is directeur van Gastvrijheid in Bedrijf en oprichter van de Gastvrijheid in Bedrijf Community.

  • In 2006 ronde Laura haar studie Facility Management aan de Hospitality Business School van Saxion en ontwikkelde ze voor het Deventer Ziekenhuis het Mood Maker-concept.
  • In 2012 schreef ze samen met John Hokkeling het boek “Mood Maker– het ontwikkelen van gastvrije organisaties” en dit boek ontving veel positieve recensies.
  • In 2013 heeft Laura Gastvrijheid in Bedrijf opgericht met de missie om een bijdrage te leveren aan een gastvrijer Nederland (en België).

“Laura laat wederom zien dat gastvrijheid altijd bij de cultuur begint. We weten dat leiderschap op de bedrijfscultuur een enorme impact heeft. Eigenlijk dus best gek dat er nog geschreven moet worden over gastvrij (en inspirerend) leiderschap. Als je gaat lezen over dit onderwerp, lees dan dit boek. Een aanrader voor elke organisatie die haar gasten én medewerkers op de eerste plek zet”

Niek van den Adel

Niek van den Adel
Internationale spreker en bestsellerauteur over veerkracht, persoonlijk leiderschap en klantgerichtheid

“Wil jij gastvrijheid naar een hoger plan brengen en dit borgen in het DNA van je organisatie, waardoor het voor gasten én medewerkers een feest is om er te zijn? Dan is dit een must-read! Je kunt direct aan de slag met praktisch toepasbare tips die dit boek je veelvuldig geeft om een gastvrije cultuur te bouwen voor medewerkers en gasten. Gastvrijheid, zoals door Laura bedoeld, brengt je meer plezier, loyaliteit, inspiratie, groei, positiviteit en oprechte aandacht.”

Maria Boelens

Maria Boelens
Ondernemer, bestsellerauteur Klanten komen altijd van rechts (2013) en Kroon je medewerkers en je klant wordt koning (2023)

“Wil jij als leidinggevende jouw medewerkers een gastvrij gevoel geven? Wil je ze welkom, gerespecteerd en gewaardeerd laten voelen? Dan is dit boek van gerenommeerd gastvrijheidsexpert Laura de la Mar een aanrader. Boordevol inzichten en praktische tips over hoe jij als leidinggevende een voorbeeldfunctie kunt vervullen en hoe je gastvrijheid verweeft in de cultuur van je organisatie. Na het lezen van dit boek kun je direct aan de slag om dit te realiseren.”

Ruth Pijls - Hoekstra Review

Ruth Pijls- Hoekstra
PhD, Senior lecturer en researcher bij Saxion UAS, eigenaar Sensetality en expert in sensory perception, hospitality & customer experience

Webshop

Gerelateerde producten