Een excellente gastheer (m/v) is te herkennen aan:

  1. Authentiek
  2. Gemotiveerd en gepassioneerd
  3. Representatief
  4. Oprecht aandachtig
  5. Dienstbaar
  6. Proactief, attent en behulpzaam
  7. Gedrag en snelheid afgestemd op de gast
  8. Vriendelijk en duidelijk communicerend,
    met gepaste omgangsvormen
  9. Kennis van zaken, vakmanschap
  10. Verantwoordelijkheid nemend voor de gast en de teamperformance

Een gastvrije leider is te herkennen aan:

  1. Heldere visie op gastvrijheid en visie op duurzame en effectieve veranderstrategie.
  2. Is een dienende leider, te zien aan de persoonlijke groei van medewerkers, die actief coacht in excellent gastheerschap.
  3. Bewust van de verschillende wensen en behoeften van de gast.
  4. Meten en signaleren in verbetermogelijkheden in de beleving van de gast.
  5. Geeft medewerkers een welkom en gewaardeerd gevoel.
  6. Beziet gastvrijheid integraal en werkt afdelingsoverstijgend aan gastvrijheid door collega’s te inspireren, motiveren en opbouwende feedback te geven.
  7. Geeft in de dagelijkse praktijk aandacht aan gastvrijheid.

Bent u benieuwd hoe u deze competenties kunt ontwikkelen en borgen in uw organisatie? Neem dan contact op voor een vrijblijvende kennismaking.