Trainer, Business Partner

Marsha Dousi

“Als dochter van horecaondernemers en student aan de Hoge Hotelschool Den Haag zit de liefde voor gastvrijheid in mijn DNA. De principes die ik toen heb geleerd, heb ik in mijn hele carrière toegepast.

Na mijn studie als KLM-stewardess, later marketingmanager bij zowel een wijnimporteur als ABN AMRO en de laatste jaren als marketing- en salesmanager binnen DPG.

Marsha Doushi

Gedreven – Humor – Enthousiasme – Creatief

Wie ben ik?

In mijn commerciële carrière merkte ik al snel dat gastvrij gedrag niet alleen toepasbaar is in, zoals de Dikke van Dale zegt, de gulheid in het onthalen in of herbergen van gasten. Gastvrij gedrag was (en is) voor mij de sleutel naar commercieel succes en werkplezier. Of ik het nou toepaste in het aansturen van mijn teams of in de verschillende commerciële trajecten waar ik bij betrokken was.

Het begint voor mij bij het zien en horen van anderen. Door simpelweg aardig te zijn en oprechte interesse te tonen, onderscheid je jezelf en heb je meer plezier en succes.  Ik geloof dat een gastvrije cultuur begint bij de bewustwording dat jij hiermee het verschil kunt maken. Als jij aardig bent tegen anderen, zijn anderen dat tegen jou. En zodra jij je bewust bent van het effect van jouw gedrag, kan je dit leren te gebruiken. Gastvrije organisaties zijn succesvollere organisaties want ze hebben loyalere klanten (die meer besteden) én gemotiveerde, loyale werknemers die werken vanuit intrinsieke motivatie en trots.

Sinds 2021 ben ik interim (sales)manager en gecertificeerd trainer. Ik ondersteun bedrijven in commerciële trajecten en geef trainingen op het gebied van gastvrijheid, sales, communicatie en leiderschap. Ik geloof dat iedere training start vanuit de praktijk van de deelnemers, dus trainingen op maat voor nog meer impact. Met mijn enthousiasme, gedrevenheid en humor weet ik mensen te motiveren. Met mijn creativiteit, nieuwsgierigheid en ondernemerschap weet ik nieuwe commerciële kansen te creëren en te pakken.”