Boek: “Het geheim van gastvrijheid”

Home>Boek: “Het geheim van gastvrijheid”

Het geheim van gastvrijheid

Het boek verschijnt op 17 januari 2019

Voorbestelling vanaf nu mogelijk

 22,95 incl. btw. en verzendkosten

Door Laura de la Mar

 

Over het boek

Gastvrijheid leer je natuurlijk niet uit een boekje. Maar het zet je wel aan het denken en biedt praktische handvatten voor mensen uit alle branches om de gastvrijheid in jouw bedrijf te versterken. Dit boek is geschikt voor iedereen die wel eens te gast is of werkt in een dienstverlenend beroep, ongeacht in welke branche je werkt, of je in een klein of groot bedrijf werkt en of je leidinggevend of leidingnemend bent.

Gastvrijheid is het geheim van succesvolle mensen en bedrijven. Iedereen heeft een beeld van gastvrijheid. Toch is het creëren van een gastvrijheidsbeleving complex en niet voor amateurs. Gastvrijheidsexpert Laura de la Mar onderzocht het geheim. In dit boek maak je een reis door inzichten, inspiratie en interviews met opvallend gastvrije mensen.

 

 

Over Laura de la Mar

Laura’s drive om de wereld gastvrijer te maken ontstond door negatieve en positieve ervaringen in de zorg. Haar missie startte in 2006 met het mee ontwikkelen van het gastvrijheidsconcept en de Mood Maker-filosofie in het Deventer Ziekenhuis. Sindsdien helpt Laura bedrijven uit allerlei branches om hun gastvrijheid te ontwikkelen. In 2012 schreef ze samen met John Hokkeling het boek Mood Maker – het ontwikkelen van gastvrije organisaties.

Sinds 2013 is Laura directeur van Gastvrijheid in Bedrijf. Haar missie: een bijdrage leveren aan een gastvrijer Nederland en België. Ze is expert in het ontwikkelen van gastvrijheid vanuit cultuurverandering en positieve psychologie. Met veel passie en bevlogenheid helpt ze als trainer, coach, adviseur en spreker. Meer over Laura de la Mar

 

Reviews

  • Het geheim van gastvrijheid is een inspirerende ontdekkingsreis voor wie nog gastvrijer wil worden. Dit boek laat je zien hoe je door middel van echte en oprechte aandacht het verschil kunt maken in het leven van anderen. Een must-read. – Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker

  • Dit boek en de hulp van Laura geven ons veel inzichten die we op de winkelvloer toepassen. Daardoor zien we onze medewerkers niet als salestijgers, maar als gastheren en -vrouwen. Dat zien we nu terug in de omzet. – Kees van den Dikkenberg, retailmanager Björn Borg

  • Mocht je ‘gastvrijheid’ en ‘gastvervaring’ vage begrippen vinden, dit boek maakt daar een einde aan. Naarmate je verder in het boek komt, ga je steeds scherper zien dat gastvrijheid geen trucje is, maar echt in de zienswijze van medewerkers moet zitten. – Wil Zajdenband, directeur bij Attent Zorg en behandeling

  • Gastvrijheid in Bedrijf helpt onze facilitaire organisatie met een praktische en energieke manier van werken op weg naar het bewust bekwame niveau waar wij ons naartoe willen ontwikkelen. Dit nieuwe boek is een van de prettige middelen om ons doel te bereiken. – Paul Jonker, manager Facility Services bij Menzis

  • Laura de La Mar ontrafelt met dit boek op prachtige en inspirerende wijze het geheim van gastvrijheid. Een must voor elk mens die om andere mensen geeft en de wereld een beetje gastvrijer wil maken. Ook voor alle studenten een absolute aanrader. – Ferdie Olde Bijvank, voorzitter Gastvrijheidsgilde en Dutch Cuisine

Bibliografische gegevens

Titel: Het geheim van gastvrijheid
ISBN: 9789492723413
NUR: 801
Auteur: Laura de la Mar
Tekstcorrectie: Rien Wisse, Het Boekenschap
Vormgeving en omslag: Gerdien Beernink, Het Boekenschap
Fotografie: Suzan Alberts
Boekproductie: Het Boekenschap
Uitvoering: softcover
Aantal pagina’s: 256
Formaat: 140 mm x 210 mm
Verschijningsdatum: 17 januari 2019
Prijs: € 22,95

 

Interviews

In het boek staan interviews met inspirerende en opvallend gastvrije mensen:

  • Andres Delamore, gastheer bij gemeente Enschede
  • Kees Schipper, beveiliger bij RJ Safety & Security
  • Hans van Putten, receptionist bij Spaarne gasthuis
  • Djolly Goethals, gastvrouw bij Efteling
  • Cyrille Saounera, verzorgende bij Attent zorg en behandeling
  • Frederiek Slijkoord, docent bij Hotelschool Saxion
  • Charlene Zitter, management assistent bij Rijnstate
  • Niels Berendsen, coördinator services bij de Volksbank
  • Hasan Akbas, restaurantmanager bij McDonald’s