Er was eens (wel al veel te) lang geleden een hele mooie aanbieding van een geweldige stofzuiger in de toen nog ‘oude’ Blokker. Bij het aanschouwen van deze aanbieding van €50,- retour en de mooie rode kleur van dit stofmonster ging ik overstag. Via de site kocht ik deze donkerrode stofzuiger van het merk BOSCH. Na enkele dagen ontving ik thuis zoals verwacht mijn nieuwe stofzuiger, betaald en al.

Nu was het een kwestie van een formulier invullen en mijn resterende bedrag van wel €50,- retour ontvangen. Dit was een actie van het merk BOSCH en via de site dus werd ik daar ook netje naartoe geleid. Bij het invullen van het formulier stond mijn mooie rode stofmonster niet in het ‘aankliklijstje’ en kon ik op dat moment niet direct het formulier invullen. Even bellen en dan komt het toch wel goed (dacht ik).

Na te hebben gebeld, en nog een keer de klantenservice drie keer te hebben gesproken leek een mail een betere optie. Na twee maanden kreeg ik uiteindelijk een reactie……………….met daarin de mededeling dat dit en fout was van de Blokker. Oké, dat kan…..

Iets wat opgelucht gezien het feit dat ik toch een reactie had ontvangen, ging ik vol goede moed naar de site van Blokker en typte mijn verhaal over de mooie aanbieding en de stofzuiger die ik na twee maanden ook niet meer terug kon sturen aangezien er al twee maanden verstreken waren. Maar dat ter zijde, ik was er nog steeds volledig van overtuigd mijn €50,- retour te ontvangen. Na het versturen van de mail kreeg ik tot mijn verbazing al heel erg snel een reactie terug. De inhoud en met name de eerste zin van de reactie was echter geheel teleurstellend. “Helaas was deze aanbieding een fout op onze website. Alle afwijkingen in prijzen, teksten en afbeeldingen zijn onder voorbehoud.”

Oké, dat kan ook, helaas was mijn geduld hierin na het verstrijken van enkele maanden iets verminderd en ik besloot mijn stoute schoenen aan te trekken en de directeur van Blokker te benaderen. Een actie die eigenlijk niet bij mijn persoonlijkheid past maar ik had er flink de balen in.

Ik kreeg al heel snel een reactie van de directeur met een excuus en de belofte dat hier actie op ondernomen zou worden. Deze belofte werd gelukkig waar gemaakt en ik kwam in contact met een dame die mij telefonisch te woord heeft gestaan. In het contact werd mij gevraagd een mail te sturen zodat zij hier werk van kon gaan maken.

Om het sprookje kort en bondig samen te vatten, heb ik op de aankoop van mijn stofzuiger op 26-11-15 en de reactie van de Blokker op 29-06-16 nog geen enkele reactie ontvangen of een andere oplossing in enkele richting.

Zoals de meeste sprookjes eindigen met ze “en leefden nog lang en gelukkig” eindigde mijn mooie rode stofmonster helaas in de container na wel 6 maanden trouwe dienst te hebben geleverd. Ik heb ervoor gekozen om laag aan de frustratieladder te blijven staan en maar niet met mijn aankoop bon naar de Blokker klantenservice te gaan.

Vol goede moed houd ik nog hoop om aangenaam verrast te worden ;-)

Door: Soraya Rooijackers

Meer inspiratie, tips en tools?
Gastvrijheid in Bedrijf - Community
Gerelateerde berichten
Ken jij de Gastvrijheid in Bedrijf Community al?
  • Elke dag nieuwe inspiratie, ideeën en inzichten op het platform
  • Vergroot je netwerk met >200 gastvrijheidsleiders uit allerlei branches
  • Toegang tot de online Hospitality Academy met >200 e-learning lessen & DIY tools
  • Online live sessies en Hospitality Talks volgen en terugkijken