Trainer, coach (on the job), Business Partner

Ilse de Krosse

Sinds 2008 jaar werk ik als trainer en coach. Vanuit deze rol kom ik in diverse organisaties om met medewerkers te ontdekken waar hun gastvrije kracht ligt en hen bewuster te maken van het effect van gastvrij gedrag op de gasten. Nog steeds heb ik prettig contact met een groot aantal medewerkers én opdrachtgevers van diverse organisaties. Daarnaast werk ik als gastvrouw in diverse organisaties. De combinatie van training en coaching met mijn werk als gastvouw maakt mij gelukkig, omdat ik hierin mijn resultaatgerichtheid kwijt kan en voortdurend in contact ben met mensen. Mijn hart ligt in de dienstverlening, omdat ik hierin veel kan betekenen voor mensen en het verschil kan maken in de gastvrije beleving van de gast.

De opgedane ervaringen stop ik in mijn denkbeeldige rugzak om te gebruiken als voorbeeldsituaties in trainingen. Acteren tijdens trainingen door middel van rollenspellen, daar word ik gelukkig van. En door dit toe te passen, probeer ik theorie en praktijk met elkaar te verbinden.

Ik maak gemakkelijk contact met mensen en bind ze aan mij, doordat ik attent en betrokken ben. Tevens haal ik mijn energie uit het ondersteunen van mensen bij het behalen van resultaten en het vergroten van hun persoonlijke effectiviteit. Het is mijn doel om een plezierige werk- en leeromgeving te creëren, waarbinnen resultaten worden behaald. Ik stimuleer mensen om het beste uit zichzelf te halen en hun doelstellingen te realiseren. Daarbij daag ik hen uit om zelf beslissingen te nemen en voorstellen te doen die leiden tot kwaliteitsverhoging. Aan het optimaliseren van de gastvrijheidsbeleving kan ik bijdragen, doordat ik empathisch en inlevend ben. Ik kan zelfstandig én in teamverband werken en heb een kritische blik. Dit heeft als resultaat dat bedrijfsblindheid bij mij niet snel zal toeslaan.

Een gastvrije houding is besmettelijk, ontdekte ik: elke medewerker kopieerde zijn gedrag. Waardoor wij, gevoelsmatig, één grote familie waren. Dat ervaarden onze – veelal reguliere – gasten ook. Deze waardevolle ervaring heeft mij aangespoord om, in de vorm van trainingen, organisaties te inspireren om elkaar (gasten, collega’s, leveranciers…) een goed gevoel te geven. Dat is waar gastvrijheid om draait voor mij.

Mijn aanpak is om (de soms ietwat complexe) theorie te vertalen naar de praktijk, met simpele tools en inzichten en veel praktijkvoorbeelden. Tegelijkertijd, deelnemers te laten verbinden met elkaar door teamopdrachten en ervaringen uit te wisselen.  En ook met deelnemers brainstormen over hoe zij de gastvrijheid nóg verder kunnen ontwikkelen en borgen (de beste ideeën komen immers van diegenen die direct in contact staan met de gast).

Dit alles op een inspirerende en motiverende manier, met tussendoor de ‘tunes’ van de favoriete nummers van de deelnemers!

Ik zie er naar uit om jou en je teamleden te mogen trainen.

Ilse de Krosse

Verbinder – Enthousiast – Creatief – Ondernemer