Training

Gastvrijheid in de (tandarts)praktijk

Na een kennismakingsgesprek maken wij een maatwerkprogramma.

Zomaar enkele online-reviews van patiënten:

  • “In deze kliniek valt direct op dat je zeer klantvriendelijk wordt benaderd. Van receptie, tot assistentes, iedereen is even aardig.”
  • “Dit is geen tandartspraktijk maar een verdienmodel zonder enige vorm van ethiek.”
  • “Luisterend oor, neemt de tijd voor je. De tandarts is rustig en legt goed uit. Nazorg heel goed.”
  • “Onvriendelijke, zelfs botte, medewerker. Ze is een ramp! Jammer, het was ooit een prettige praktijk.”

Wat zeggen bovenstaande reacties over de zorg die is geleverd? Weinig tot niets! Maar ze zeggen álles over de beleving van de patiënt. De kwaliteit van (tandheelkundige) zorg kan hij moeilijk beoordelen. Wat de patiënt wél weet, is hoe hij het bezoek aan jouw praktijk ervaart. Een positieve ervaring zorgt ervoor dat hij graag terugkomt, elk half jaar weer, en dat hij enthousiast praat over je praktijk. Voor zo’n positieve ervaring is gastvrijheid een voorwaarde en in die gastvrijheidsbeleving speelt het hele team een rol.

Opties:

  • Lunch and Learn in je eigen praktijk; presentatie en belevingsoefeningen om het hele team in 2-4 uur het belang van gastvrij werken duidelijk te maken.
  • Training voor het hele team om met elkaar en van elkaar te leren hoe je dat doet, gastvrijheid in de (tandarts)praktijk.
  • Training voor een specifieke doelgroep; bijvoorbeeld baliemedewerkers, zorgverleners of managementteam.
  • Kijken door de ogen van de patiënt; de patiëntjourney door jouw praktijk.

Na een kennismakingsgesprek maken wij een maatwerkprogramma. Alle vragen en wensen van jouw team komen daarin aan bod.  Als je wilt, combineren wij het programma met een gezellige lunch of een etentje als afsluiting van een leuke en leerzame dag.

Resultaten na het volgen van de training zijn bijvoorbeeld:

  • Je kent het belang van gastvrijheid in een (tandarts)praktijk, zowel voor de patiënt als voor jezelf en de praktijk.
  • Je weet hoe jij bij kunt dragen aan de gastvrijheid in jouw praktijk.
  • Je weet hoe je met jouw gastvrije houding het gedrag van patiënten kunt beïnvloeden.
  • Je weet hoe je gastvrij omgaat met verschillende patiënten.
  • Je kunt door de ogen van een patiënt naar je eigen praktijk kijken.
Gastvrijheid in Bedrijf

“Vanuit onze co-creatie sessie en digitale intake met deelnemers maken we de training op maat!”

De training in het kort

Studiebelasting
De studiebelasting is gelijk aan de duur van de training. Er is geen huiswerk of voorbereiding nodig.

In welke talen kunnen we de training verzorgen?
Nederlands – Engels – Duits – Spaans

Soort training
Incompany training

Groepsgrootte
4 tot 12 deelnemers

Tijdsduur
1-2 dagdelen (van 3 uur)

Voor wie is deze training geschikt?

De training is ideaal voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten (of klanten, patiënten, bezoekers, cliënten etc.). Of je nu aan het begin van het carrière staat of een senior bent, deze training biedt waardevolle inzichten voor iedereen. In welke branche je ook werkt, gastvrijheid een must voor iedereen! Kortom, we bieden deze training aan in diverse branches en op diverse niveaus.

Enige basiskennis over gastvrijheid is prettig, maar niet verplicht. Er is geen vooropleiding nodig. Wel is het prettig als je basiskennis hebt over gastvrijheid. Dat kan je bijvoorbeeld doen door de basistraining “het geheim van gastvrijheid” te volgen en/of gastvrijheid het boek “Het geheim van gastvrijheid” te lezen.

Wat ga je leren?

Onze training richt zich op het vergroten van jouw succes als professional. Elk onderwerp wordt grondig behandeld en ondersteund door praktijkvoorbeelden en oefeningen, zodat je het geleerde meteen kunt toepassen. Enkele onderwerpen die we behandelen zijn:

  • Het effect van een (on)gastvrije beleving.

  • De kracht van een goede eerste indruk.

  • Het openen van het gesprek met een warm welkom en het winnen van vertrouwen.

  • Effectieve vraagtechnieken en luistervaardigheden om behoeften te achterhalen.

  • Het belang van mindset en het omgaan met vooroordelen.

  • Verleidingstechnieken om upsell en cross-sell te bevorderen.

  • Effectief omgaan met bezwaren en kritische vragen.

Waarom kiezen voor deze training?

Gastvrijheid in Bedrijf

Deskundige trainers

Onze ervaren en gepassioneerde professionals staan klaar om jou te begeleiden in jouw groeiproces tot een ware gastvrijheidsexpert.

Gastvrijheid in een tandartspraktijk

Praktijkgerichte benadering

Wij geloven in leren door te doen. We behandelen casussen uit jouw eigen praktijk, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden.

Community

100% Inspiratie gegarandeerd

Laat je inspireren door concrete voorbeelden uit andere organisaties. Praktische tips en verdiepende inzichten die je direct toepast in de praktijk. Onze sessies zijn leuk, luchtig, interactief en afwisselend.

Gastvrijheid in Bedrijf

Maatwerk

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, en daarom maken we de training in co-creatie op maat aan jouw wensen en behoeften.

Resultaten

  • 1

    Meer en bewuster gastvrij gedrag vanuit intrinsieke motivatie.

  • 2

    Stimuleer een meer gastgerichte mindset.

  • 3

    Verbeter communicatie met klanten/gasten én collega’s.

  • 4

    Vergroot zelfvertrouwen, werkgeluk en voldoening in jouw werk.

  • 5

    Concrete inzichten en ideeën om gastvrijheid te optimaliseren in de praktijk.

  • 6

    Een meer gastvrije beleving voor jouw klanten/gasten, wat resulteert in hogere tevredenheid, minder klachten, meer complimenten en positieve reviews én loyale klanten.

Wat je als bonus krijgt?

  • Een voorbereidende co-creatie sessie met de trainer.
  • Digitale intake voor deelnemers om wensen aan te geven (optie).
  • Gratis toegang tot de Gastvrijheid in Bedrijf Community voor maximaal 5 personen tot 3 maanden na het programma.
  • Diverse giveaways, zoals een notitieboekje, pen en hand-outs.
  • Bewijs van deelname (digitaal, optioneel).
  • Checklist/challenges om het geleerde in de praktijk te brengen.
  • Toegang tot een online omgeving met presentaties, hand-outs en naslagmateriaal.
  • Evaluatie survey en gesprek met de trainer.