Verdiepende workshop

Gastvrij met emotionele intelligentie

In gastvrijheid ligt jouw onderscheidend vermogen niet zozeer in jouw cognitieve intelligentie (IQ), maar juist in jouw emotionele intelligentie (EQ). In deze inspirerende masterclass ga jij in op het ontwikkelen van jouw eigen emotionele vermogen. Daarnaast maak jij gebruik van jouw eigen persoonlijke EQ leiderschapsprofiel om je emotionele intelligentie als vaardigheid bewust bij jouw gast te beïnvloeden. Want in gastvrijheid gaat het er niet altijd om wat jij doet, maar vooral om hoe jij het doet!    

Doel

Tijdens deze masterclass ga jij aan de slag met jouw emotionele intelligentie ten behoeve van gastvrijheid. Hoe kun jij in gedrag met behulp van jouw EQ invloed uitoefenen op de emotie van jouw gast? Voorafgaand aan deze masterclass vul je een vragenlijst in waarna je een persoonlijk EQ leiderschapsprofiel ontvangt en een debrief gesprek hebt met de trainer. Vanuit dit profiel en gesprek gaan wij gedurende de masterclass aan de slag en krijg je inzicht in jouw kwaliteit in EQ en hoe jij deze kunt inzetten in de praktijk. 

Over de training Gastvrij met emotionele intelligentie

Soort training
Incompany training

Groepsgrootte
4 tot 12 deelnemers

Tijdsduur
1-2 dagdelen (van 3 uur)

Voor wie is deze training?

De training is geschikt voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten en klanten. We bieden trainingen aan in diverse branches en op diverse niveaus, van beginners tot ervaren experts. Er is ook geen vooropleiding nodig. Of je nu junior medewerker bent die aan het begin van het carrière pad staat of een senior verkoper die zichzelf al heeft bewezen, deze training biedt waardevolle inzichten voor iedereen. Of je nu werkt in de detailhandel, retail of automotive of zorg, de training interne gastvrijheid is een must voor iedereen!  

Kortom, we bieden deze training aan in diverse branches en op diverse niveaus. 

Enige basiskennis over gastvrijheid is prettig, maar niet verplicht. Er is geen vooropleiding nodig. Wel is het prettig als je basiskennis hebt over gastvrijheid. 

Dat kan je bijvoorbeeld doen door de basistraining “het geheim van gastvrijheidte volgen of het boek “Het geheim van gastvrijheid” te lezen. 

Praktisch 

  • Dit is een incompany training, die we op maat maken voor jouw team of afdeling
  • De training is geschikt voor 4 tot 12 deelnemers
  • De training duurt 3 uur
  • Er is geen huiswerk of voorbereiding nodig
  • Neem contact met ons op voor een offerte op maat
  • De training kan in het Nederlands verzorgd worden

Voorafgaand aan de training

  • Bieden we een voorbereidende co-creatie sessie met de trainer om de training samen op maat te maken.
  • Kunnen we een digitale intake voor alle deelnemers organiseren om hun wensen aan te geven.

Na de training

  • Tijdens deze training ga jij aan de slag met jouw emotionele intelligentie ten behoeve van gastvrijheid. Hoe kun jij nu in gedrag met behulp van jouw EQ invloed uitoefenen op de emotie van jouw gast?   

  • Voorafgaand aan deze training vul jij een vragenlijst in waarbij jij een persoonlijk EQ leiderschapsprofiel ontvangt en een debrief gesprek hebt.  

  • Vanuit dit profiel en gesprek gaan wij gedurende de training aan de slag en krijg jij inzicht in jouw kwaliteit in EQ en hoe jij deze in kunt zetten in de praktijk.  

  • Je ontdekt jouw persoonlijke EQ leiderschapsprofiel en leert hoe je deze kunt inzetten.   

  • Je gaat aan de slag met diverse tools vanuit EQ, die je direct in de praktijk kunt toepassen.

Ik schrijf ons team of afdeling in

Toestemming algemene voorwaarden *
Inspiratie e-mails ontvangen

Wat je als bonus krijgt?

  • Digitale intake voor de deelnemer om wensen aan te geven (optie).

  • Gratis toegang tot de Gastvrijheid in Bedrijf Community voor de coachee, tot 3 maanden na het programma.

  • Diverse giveaways, zoals een notitieboekje, pen en hand-outs.
  • Checklist/challenges om het geleerde in de praktijk te brengen.

  • Toegang tot een online omgeving met presentaties, hand-outs en naslagmateriaal.

Een boeiende en leerrijke voordracht. Of je nu al jaren gastheer of gastvrouw bent of net van start gaat; je leert altijd bij. Het is geen verkoopverhaal maar je krijgt handvaten waar je direct mee aan de slag kunt in de praktijk met je gasten maar ook binnen je team.

Isabel Stragier, Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen

Waarom kies je voor deze training?

Gastvrijheid in Bedrijf

Deskundige trainers

Onze ervaren en gepassioneerde professionals staan klaar om jou te begeleiden in jouw groeiproces tot een ware gastvrijheidsexpert.

Praktijkgerichte benadering

Wij geloven in leren door te doen. We behandelen casussen uit jouw eigen praktijk, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden.

100% Inspiratie gegarandeerd

Laat je inspireren door concrete voorbeelden uit andere organisaties. Praktische tips en verdiepende inzichten die je direct toepast in de praktijk. Onze sessies zijn leuk, luchtig, interactief en afwisselend.

Maatwerk

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, en daarom maken we de training in co-creatie op maat aan jouw wensen en behoeften.