Training

Empathie in Taal

“Dit gaat even pijn doen, het geeft een branderig gevoel, de MRI maakt veel lawaai…”, hoe vaak zeg je dit als zorgprofessional? Woorden met een negatieve suggestie lijken in de genen van veel zorgverleners ingebed te zijn. Onbedoeld stuur je daarmee je patiënt naar dat onaangename gevoel. Met positieve woorden en andere taal, bezorg jij je patiënt een ander, positief gevoel.

Tijdens deze training ontdek je hoe je jouw communicatie kunt inzetten om je patiënten op hun gemak te stellen en vertrouwen te genereren. Hoe je een comfortabel gevoel geeft aan je patiënt, waardoor angst, pijn en stress afnemen. En hoe je, verbaal en non-verbaal, een gastvrije zorgomgeving creëert. De geleerde vaardigheden kun je direct toepassen in jouw praktijk, behandelkamer of op jouw afdeling.

“Vanuit onze co-creatie sessie en digitale intake met deelnemers maken we de training op maat!”

Over de training Empathie in Taal

Soort training
Incompany training

Groepsgrootte
4 tot 12 deelnemers

Tijdsduur
1-2 dagdelen (van 3 uur)

Voor wie is deze training?

Deze training is geschikt voor zorgprofessionals met een passie voor gastvrije zorg. Professionals die zich bewust zijn van de impact van hun woorden en houding. Die willen leren wat ze wel en juist niet tegen hun patiënt zeggen. En hoe zij met hun taalgebruik pijn en angst bij hun patiënten reduceren en het vertrouwen en de verwachtingen van hun patiënten vergroten.

Of je nu werkzaam bent op een polikliniek, in de tandheelkunde of in een andere zorgsector, deze masterclass biedt waardevolle inzichten die direct toepasbaar zijn in jouw dagelijkse praktijk.

Enige basiskennis over gastvrijheid is prettig, maar niet verplicht. Er is geen vooropleiding nodig. Wel is het prettig als je basiskennis hebt over gastvrijheid. 

Dat kan je bijvoorbeeld doen door de basistraining “het geheim van gastvrijheidte volgen of het boek “Het geheim van gastvrijheid” te lezen. 

Praktisch 

  • Dit is een incompany training, die we op maat maken voor jouw team of afdeling
  • De training is geschikt voor 4 tot 12 deelnemers
  • De training kan in een dagdeel of dag verzorgd worden
  • Er is geen huiswerk of voorbereiding nodig
  • Neem contact met ons op voor een offerte op maat
  • De training kan in het Nederlands of Engels verzorgd worden

Voorafgaand aan de training

  • Bieden we een voorbereidende co-creatie sessie met de trainer om de training samen op maat te maken.
  • Kunnen we een digitale intake voor alle deelnemers organiseren om hun wensen aan te geven.

Na de training

  • Je leert het belang van een positieve eerste indruk en hoe je impact maakt met een open, gastvrije houding.

  • Je ontdekt hoe je met verbale en non-verbale technieken het contact met je patiënt positief beïnvloedt en het vertrouwen vergroot.

  • Je ontwikkelt vaardigheden om met specifiek taalgebruik de verwachtingen van je patiënt te beïnvloeden. Hierdoor verloopt de behandeling comfortabeler en ervaart de patiënt minder pijn (gebaseerd op de principes van Comforttalk®).

Ik schrijf ons team of afdeling in

Toestemming algemene voorwaarden *
Inspiratie e-mails ontvangen

Wat je als bonus krijgt?

  • Digitale intake voor de deelnemer om wensen aan te geven (optie).

  • Gratis toegang tot de Gastvrijheid in Bedrijf Community voor de coachee, tot 3 maanden na het programma.

  • Diverse giveaways, zoals een notitieboekje, pen en hand-outs.
  • Checklist/challenges om het geleerde in de praktijk te brengen.

  • Toegang tot een online omgeving met presentaties, hand-outs en naslagmateriaal.

Een boeiende en leerrijke voordracht. Of je nu al jaren gastheer of gastvrouw bent of net van start gaat; je leert altijd bij. Het is geen verkoopverhaal maar je krijgt handvaten waar je direct mee aan de slag kunt in de praktijk met je gasten maar ook binnen je team.

Isabel Stragier, Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen

Waarom kies je voor deze training?

Gastvrijheid in Bedrijf

Deskundige trainers

Onze ervaren en gepassioneerde professionals staan klaar om jou te begeleiden in jouw groeiproces tot een ware gastvrijheidsexpert.

Praktijkgerichte benadering

Wij geloven in leren door te doen. We behandelen casussen uit jouw eigen praktijk, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden.

100% Inspiratie gegarandeerd

Laat je inspireren door concrete voorbeelden uit andere organisaties. Praktische tips en verdiepende inzichten die je direct toepast in de praktijk. Onze sessies zijn leuk, luchtig, interactief en afwisselend.

Maatwerk

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, en daarom maken we de training in co-creatie op maat aan jouw wensen en behoeften.