DISC training
Gastpsychologie, zelfkennis, gastheerschap, communicatie en teambuilding verbeteren met DISC!
Onze DISC trainingen zijn inspirerende, interactieve en praktische workshops vol zelfinzicht en handvatten om het beste uit jezelf en anderen te halen. De trainingen kunnen worden ingezet als onderdeel van een trainingstraject in teken van gastvrijheid, een verdiepende workshop, managers development programma of teambuilding.
Gastvrijheid in Bedrijf biedt drie verschillende modules aan. Elke module duurt anderhalf tot vier uur, afhankelijk van de doelen. De eerste module is de basis voor elk programma. Het is mogelijk om de eerste module te combineren met de teambuilding en/of de gastpsychologie module.

Module 1) Zelfinzicht
Haal het beste uit jezelf met DISC. Leer jezelf beter kennen en ontdek wat je kracht is. Ook ontdek je hoe je beter in balans kan blijven. Resultaten van module 1) Zelfinzicht:
Module 2) Gastpsychologie
In de module gastpsychologie leer je jouw gast te “lezen” en hoe je kan aansluiten bij verschillende type gasten. Resultaten van module 2) Gastpsychologie:
Module 3) DISC Teambuilding
Teambuilding met DISC heeft een interactief karakter door middel van actieve werkvormen om met elkaar in gesprek te raken én om het team een spiegel voor te houden. Teambuilding met DISC is geschikt voor ieder team, groot of klein, dat elkaar beter wil leren kennen en de onderlinge samenwerking wil verbeteren. Resultaten van module 3) DISC Teambuilding:
Hoe werkt DISC®?
Deelnemers vullen voorafgaand aan de bijeenkomst een online vragenlijst in. Het invullen van de vragenlijst duurt maximaal 15 minuten. Vervolgens ontvangen deelnemers een uitgebreid rapport met het DISC profiel, inzichten en praktische adviezen en opdrachten. De investering voor een losse test is €35,- excl. BTW.
“…Ik voel me door de DISC-training zekerder in zowel werk- als privésfeer. Ik ben me bewust van mijn kwaliteiten en manier van communiceren, waardoor ik actief in kan spelen op de manier van communiceren bij collega’s…”
De training in het kort
Studiebelasting
De studiebelasting is gelijk aan de duur van de training. Er is geen huiswerk of voorbereiding nodig.
In welke talen kunnen we de training verzorgen?
Nederlands – Engels – Duits – Spaans
Soort training
Incompany training
Groepsgrootte
4 tot 12 deelnemers
Tijdsduur
1-2 dagdelen (van 3 uur)
Voor wie is deze training geschikt?
De training is ideaal voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten (of klanten, patiënten, bezoekers, cliënten etc.). Of je nu aan het begin van het carrière staat of een senior bent, deze training biedt waardevolle inzichten voor iedereen. In welke branche je ook werkt, gastvrijheid een must voor iedereen! Kortom, we bieden deze training aan in diverse branches en op diverse niveaus.
Enige basiskennis over gastvrijheid is prettig, maar niet verplicht. Er is geen vooropleiding nodig. Wel is het prettig als je basiskennis hebt over gastvrijheid. Dat kan je bijvoorbeeld doen door de basistraining “het geheim van gastvrijheid” te volgen en/of gastvrijheid het boek “Het geheim van gastvrijheid” te lezen.
Wat ga je leren?
Onze training richt zich op het vergroten van jouw succes als professional. Elk onderwerp wordt grondig behandeld en ondersteund door praktijkvoorbeelden en oefeningen, zodat je het geleerde meteen kunt toepassen. Enkele onderwerpen die we behandelen zijn:
Waarom kiezen voor deze training?

Deskundige trainers
Onze ervaren en gepassioneerde professionals staan klaar om jou te begeleiden in jouw groeiproces tot een ware gastvrijheidsexpert.

Praktijkgerichte benadering
Wij geloven in leren door te doen. We behandelen casussen uit jouw eigen praktijk, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden.

100% Inspiratie gegarandeerd
Laat je inspireren door concrete voorbeelden uit andere organisaties. Praktische tips en verdiepende inzichten die je direct toepast in de praktijk. Onze sessies zijn leuk, luchtig, interactief en afwisselend.

Maatwerk
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, en daarom maken we de training in co-creatie op maat aan jouw wensen en behoeften.
Resultaten
- 1
Meer en bewuster gastvrij gedrag vanuit intrinsieke motivatie.
- 2
Stimuleer een meer gastgerichte mindset.
- 3
Verbeter communicatie met klanten/gasten én collega’s.
- 4
Vergroot zelfvertrouwen, werkgeluk en voldoening in jouw werk.
- 5
Concrete inzichten en ideeën om gastvrijheid te optimaliseren in de praktijk.
- 6
Een meer gastvrije beleving voor jouw klanten/gasten, wat resulteert in hogere tevredenheid, minder klachten, meer complimenten en positieve reviews én loyale klanten.