Verdiepende workshop

DISC training

Gastpsychologie, zelfkennis, gastheerschap, communicatie en teambuilding verbeteren met DISC!

Onze DISC trainingen zijn inspirerende, interactieve en praktische workshops vol zelfinzicht en handvatten om het beste uit jezelf en anderen te halen. De trainingen kunnen worden ingezet als onderdeel van een trainingstraject in teken van gastvrijheid, een verdiepende workshop, managers development programma of teambuilding.

Gastvrijheid in Bedrijf biedt drie verschillende modules aan. Elke module duurt anderhalf tot vier uur, afhankelijk van de doelen. De eerste module is de basis voor elk programma. Het is mogelijk om de eerste module te combineren met de teambuilding en/of de gastpsychologie module.

DISC Module

Module 1) Zelfinzicht

Haal het beste uit jezelf met DISC. Leer jezelf beter kennen en ontdek wat je kracht is. Ook ontdek je hoe je beter in balans kan blijven. Resultaten van module 1) Zelfinzicht:

  • Je ontdekt je gedrags- en communicatievoorkeursstijl(en);
  • Je wordt bewust van je kwaliteiten;
  • Je wordt bewust van je reactie op stresssituaties;
  • Je wordt bewust van je aandachtspunten;
  • Je ontdekt je allergie en waarom je soms “botst” met bepaalde type collega’s en gasten;
  • Je leert beter te communiceren en aan te sluiten bij andere(n) (en andere types);
  • Je ontvangt meer passie, plezier en energie in je werk.

Module 2) Gastpsychologie

In de module gastpsychologie leer je jouw gast te “lezen” en hoe je kan aansluiten bij verschillende type gasten. Resultaten van module 2) Gastpsychologie:

  • Je leert verschillende type gasten herkennen (verbaal en non-verbaal);
  • Je ontdekt hoe je met verschillende type gasten het beste kunt communiceren en aansluiten zodat je verschillende type gasten blij kunt maken;
  • Je gaat oefenen met praktijksituaties die voor jou uitdagend zijn.

Module 3) DISC Teambuilding

Teambuilding met DISC heeft een interactief karakter door middel van actieve werkvormen om met elkaar in gesprek te raken én om het team een spiegel voor te houden. Teambuilding met DISC is geschikt voor ieder team, groot of klein, dat elkaar beter wil leren kennen en de onderlinge samenwerking wil verbeteren. Resultaten van module 3) DISC Teambuilding:

  • Je leert je collega’s beter te begrijpen;
  • Je krijgt inzicht in elkaars communicatie- en gedragsstijl;
  • Je ontdekt en benut elkaars sterke punten;
  • Je ontdekt hoe je als team beter kan samenwerken en communiceren;
  • Je krijgt meer begrip, vertrouwen en acceptatie;
  • Je leert afspraken aan te scherpen over hoe je met elkaar omgaat.

Hoe werkt DISC®?

Deelnemers vullen voorafgaand aan de bijeenkomst een online vragenlijst in. Het invullen van de vragenlijst duurt maximaal 15 minuten. Vervolgens ontvangen deelnemers een uitgebreid rapport met het DISC profiel,  inzichten en praktische adviezen en opdrachten. De investering voor een losse test is €35,- excl. BTW.

“…Ik voel me door de DISC-training zekerder in zowel werk- als privésfeer. Ik ben me bewust van mijn kwaliteiten en manier van communiceren, waardoor ik actief in kan spelen op de manier van communiceren bij collega’s…”

De training in het kort

Studiebelasting
De studiebelasting is gelijk aan de duur van de training. Er is geen huiswerk of voorbereiding nodig.

In welke talen kunnen we de training verzorgen?
Nederlands – Engels – Duits – Spaans

Soort training
Incompany training

Groepsgrootte
4 tot 12 deelnemers

Tijdsduur
1-2 dagdelen (van 3 uur)

Voor wie is deze training geschikt?

De training is ideaal voor iedereen die in contact staat met (interne- en externe) gasten (of klanten, patiënten, bezoekers, cliënten etc.). Of je nu aan het begin van het carrière staat of een senior bent, deze training biedt waardevolle inzichten voor iedereen. In welke branche je ook werkt, gastvrijheid een must voor iedereen! Kortom, we bieden deze training aan in diverse branches en op diverse niveaus.

Enige basiskennis over gastvrijheid is prettig, maar niet verplicht. Er is geen vooropleiding nodig. Wel is het prettig als je basiskennis hebt over gastvrijheid. Dat kan je bijvoorbeeld doen door de basistraining “het geheim van gastvrijheid” te volgen en/of gastvrijheid het boek “Het geheim van gastvrijheid” te lezen.

Wat ga je leren?

Onze training richt zich op het vergroten van jouw succes als professional. Elk onderwerp wordt grondig behandeld en ondersteund door praktijkvoorbeelden en oefeningen, zodat je het geleerde meteen kunt toepassen. Enkele onderwerpen die we behandelen zijn:

  • Het effect van een (on)gastvrije beleving.

  • De kracht van een goede eerste indruk.

  • Het openen van het gesprek met een warm welkom en het winnen van vertrouwen.

  • Effectieve vraagtechnieken en luistervaardigheden om behoeften te achterhalen.

  • Het belang van mindset en het omgaan met vooroordelen.

  • Verleidingstechnieken om upsell en cross-sell te bevorderen.

  • Effectief omgaan met bezwaren en kritische vragen.

Waarom kiezen voor deze training?

Gastvrijheid in Bedrijf

Deskundige trainers

Onze ervaren en gepassioneerde professionals staan klaar om jou te begeleiden in jouw groeiproces tot een ware gastvrijheidsexpert.

Gastvrijheid in een tandartspraktijk

Praktijkgerichte benadering

Wij geloven in leren door te doen. We behandelen casussen uit jouw eigen praktijk, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden.

Community

100% Inspiratie gegarandeerd

Laat je inspireren door concrete voorbeelden uit andere organisaties. Praktische tips en verdiepende inzichten die je direct toepast in de praktijk. Onze sessies zijn leuk, luchtig, interactief en afwisselend.

Gastvrijheid in Bedrijf

Maatwerk

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, en daarom maken we de training in co-creatie op maat aan jouw wensen en behoeften.

Resultaten

  • 1

    Meer en bewuster gastvrij gedrag vanuit intrinsieke motivatie.

  • 2

    Stimuleer een meer gastgerichte mindset.

  • 3

    Verbeter communicatie met klanten/gasten én collega’s.

  • 4

    Vergroot zelfvertrouwen, werkgeluk en voldoening in jouw werk.

  • 5

    Concrete inzichten en ideeën om gastvrijheid te optimaliseren in de praktijk.

  • 6

    Een meer gastvrije beleving voor jouw klanten/gasten, wat resulteert in hogere tevredenheid, minder klachten, meer complimenten en positieve reviews én loyale klanten.

Wat je als bonus krijgt?

  • Een voorbereidende co-creatie sessie met de trainer.
  • Digitale intake voor deelnemers om wensen aan te geven (optie).
  • Gratis toegang tot de Gastvrijheid in Bedrijf Community voor maximaal 5 personen tot 3 maanden na het programma.
  • Diverse giveaways, zoals een notitieboekje, pen en hand-outs.
  • Bewijs van deelname (digitaal, optioneel).
  • Checklist/challenges om het geleerde in de praktijk te brengen.
  • Toegang tot een online omgeving met presentaties, hand-outs en naslagmateriaal.
  • Evaluatie survey en gesprek met de trainer.