Training Gastvrijheid in de (tandarts)praktijk
Zomaar enkele online-reviews van patiënten:
- “In deze kliniek valt direct op dat je zeer klantvriendelijk wordt benaderd. Van receptie, tot assistentes, iedereen is even aardig.”
- “Dit is geen tandartspraktijk maar een verdienmodel zonder enige vorm van ethiek.”
- “Luisterend oor, neemt de tijd voor je. De tandarts is rustig en legt goed uit. Nazorg heel goed.”
- “Onvriendelijke, zelfs botte, medewerker. Ze is een ramp! Jammer, het was ooit een prettige praktijk.”
Wat zeggen bovenstaande reacties over de zorg die is geleverd? Weinig tot niets! Maar ze zeggen álles over de beleving van de patiënt. De kwaliteit van (tandheelkundige) zorg kan hij moeilijk beoordelen. Wat de patiënt wél weet, is hoe hij het bezoek aan jouw praktijk ervaart. Een positieve ervaring zorgt ervoor dat hij graag terugkomt, elk half jaar weer, en dat hij enthousiast praat over je praktijk. Voor zo’n positieve ervaring is gastvrijheid een voorwaarde en in die gastvrijheidsbeleving speelt het hele team een rol.
Opties:
- Lunch and Learn in je eigen praktijk; presentatie en belevingsoefeningen om het hele team in 2-4 uur het belang van gastvrij werken duidelijk te maken.
- Training voor het hele team om met elkaar en van elkaar te leren hoe je dat doet, gastvrijheid in de (tandarts)praktijk.
- Training voor een specifieke doelgroep; bijvoorbeeld baliemedewerkers, zorgverleners of managementteam.
- Kijken door de ogen van de patiënt; de patiëntjourney door jouw praktijk.
Na een kennismakingsgesprek maken wij een maatwerkprogramma. Alle vragen en wensen van jouw team komen daarin aan bod. Als je wilt, combineren wij het programma met een gezellige lunch of een etentje als afsluiting van een leuke en leerzame dag.
Resultaten na het volgen van de training zijn bijvoorbeeld:
- Je kent het belang van gastvrijheid in een (tandarts)praktijk, zowel voor de patiënt als voor jezelf en de praktijk.
- Je weet hoe jij bij kunt dragen aan de gastvrijheid in jouw praktijk.
- Je weet hoe je met jouw gastvrije houding het gedrag van patiënten kunt beïnvloeden.
- Je weet hoe je gastvrij omgaat met verschillende patiënten.
- Je kunt door de ogen van een patiënt naar je eigen praktijk kijken.
Trainer: Pauline Sterenborg
Benieuwd naar ons complete aanbod in workshops en trainingen? Klik dan hier.