Pauline Sterenborg

Trainer, coach en tandarts

Aandacht voor de mens achter de patiënt

Ben jij zelf weleens patiënt? Dan weet je waarom gastvrijheid in de zorg belangrijk is. Gastvrij werken is niet voorbehouden aan hotels of restaurants. Integendeel! Juist in de zorg is het essentieel om iedere patiënt met oprechte aandacht te benaderen en die patiënt het gevoel te geven dat hij welkom en veilig is. In veel praktijken is hospitality een onderbelicht thema. En dat terwijl je werk zoveel leuker wordt als jij je gastvrij opstelt naar je patiënten, je medewerkers, je collega’s. Je krijgt terug wat je geeft; dat begint al met een glimlach. Daarom is gastvrijheid het speerpunt in mijn visie op het managen van een (tandarts)praktijk.

Ruim 30 jaar geleden startte ik, als jonge, net afgestudeerde tandarts mijn eigen praktijk; solo, met één assistente. In ruim 28 jaar heb ik die praktijk uitgebouwd naar een groepspraktijk met 18 medewerkers. De passie voor het vak, de patiënten, de medewerkers en de praktijk zijn in die jaren evenredig gegroeid. Vanwege artrose in mijn handen werk ik sinds 2018 niet meer als tandarts. Sindsdien breng ik vol enthousiasme mijn ervaring en expertise over op andere (tandarts)praktijken. Als coach en trainer richt ik mij op zowel de (tand)arts als de medewerkers van een (tandarts)praktijk, op praktijkorganisaties en op teams.

Mijn trainingen concentreren zich op de thema’s gastvrijheid en communicatie in de (tandarts)praktijk. Op maat samengesteld naar aanleiding van de vragen en wensen van jouw praktijk of jouw team. Voor het gehele team of een specifieke doelgroep binnen jullie praktijk, in je eigen praktijk of op een locatie elders, voor een hele dag of een dagdeel of voor meerdere modules verspreid over een kortere of langere periode. Vraag naar de mogelijkheden.

Benieuwd naar de rest van het team? Klik dan hier!