Laden Evenementen
Dit event is voorbij.

De Guest Journey (ook wel klantreis of customer journey genoemd) is de letterlijke, chronologische reis van jouw gast door het bedrijf. Het in kaart brengen van deze reis is een handige tool om systematisch de gastbeleving te beschrijven, te analyseren en te verbeteren. De inzichten stellen jou in staat om de gastvrijheidsbeleving binnen het bedrijf te verhogen. Dit leidt tot hoge mate van loyaliteit, meer ambassadeurs en meer omzet. Belangrijker nog, het verhoogt de medewerkerstevredenheid, en -betrokkenheid en daarmee de interne gastvrijheid. Deze resultaten zijn in hoge mate van invloed op de gastbeleving en gasttevredenheid.

Wat ga jij leren en doen?
Tijdens de masterclass:

  • ga jij kijken door de ogen van de gast;
  • krijg jij inzicht in wat de Guest Journey is en wat dit voor jou en de organisatie oplevert;
  • leer jij hoe jij de Guest Journey in kaart kan brengen (huidig en gewenst);
  • ontwerp jij persona’s om toe te passen in de praktijk;
  • ontdek jij de belevingskillers en belevingsversterkers van jouw gasten en welk effect ze hebben op het eindoordeel;
  • krijg jij inspiratie en ideeën om gasten een wow beleving te geven;
  • ga jij aan de hand van de 10 belevingsversterkers brainstormen over mogelijkheden om jouw gast te verrassen;
  • maak jij een analyse en plan van aanpak voor de toekomst;
  • krijg jij parallel inzichten in de interne employee journey.

De masterclass wordt verzorgd en begeleid door Mieke van Sark. Benieuwd naar het profiel van Mieke? Klik dan hier

Hoe ga jij dit bereiken?

Door de huidige situatie vanuit de ogen van de gast in kaart te brengen is het mogelijk om de momenten van waarheid aan te wijzen die voor de gast van doorslaggevende waarde zijn in het eindoordeel over de dienstverlening of het merk. Kleine verbeteringen kunnen een groot effect hebben op deze beleving. Dit bereiken wij door de verschillende fases voor jouw eigen organisatie te doorlopen. Na het volgen van de masterclass beschik jij over de kennis en kunde om de gastreis in kaart te brengen en te komen tot de optimale beleving die jij de gast wenst mee te geven.

De 7 stappen van jouw Guest Journey zijn:

  1. Door de ogen van de gast kijken.
  2. Guest Journey in kaart brengen.
  3. Persona’s ontwerpen.
  4. Momenten van waarheid benoemen.
  5. De 10 belevingsversterkers inzetten en belevingskillers elimineren.
  6. Analyse van de huidige Guest Journey.
  7. Plan van Aanpak voor de toekomst.

Doelgroep
Deze masterclass is gericht op (facilitaire) professionals die gericht zijn op de beleving en loyaliteit van interne en externe klanten binnen organisaties. Voor functies als facilitair managers, beleidsmedewerkers, facilitair teamleiders, gastvrijheidsexperts én leidinggevenden uit alle branches. Het maximale aantal deelnemers voor de masterclass is 10 personen. De masterclass gaat door vanaf 5 deelnemers.

De investering
Deelname aan de masterclass kost €249,- inclusief lunch. Daarnaast krijg je gedurende de dag diverse tools aangereikt.

Globaal programma
09.00 uur: Ontvangst en kennismaking
09.30 uur: Wat is een Guest Journey en wat levert het op? De eerste drie stappen naar jouw Guest Journey. 
12.00 uur: Lunch
13.00 uur: De vervolgstappen van de Guest Journey en de koppeling met de employee journey. 
16.00 uur: Einde training

Wil jij deelnemen aan deze masterclass?
Neem dan contact met ons op via info@gastvrijheidinbedrijf.nl. 

Past deze datum niet in jouw agenda maar zou je wel graag willen deelnemen aan de masterclass? Neem dan ook contact met ons op!