Laden Evenementen

Het is onze droom om zo veel mogelijk mensen te infecteren met het gastvrijheidsvirus, zo ook binnen het mbo-onderwijs! Wij geloven dat gastvrijheid de competentie van de toekomst is binnen alle dienstverlenende beroepen. Veel onderwijsinstellingen zijn actief met het doceren van gastvrijheid. Hoe gaaf zou het zijn om alle ambassadeurs van gastvrijheid met elkaar in contact te brengen en te leren van en met elkaar?

Op 29 mei organiseren wij het netwerkevent “Gastvrijheid in het mbo”. Samen met jou willen wij onderzoeken wat het onderwijs nodig heeft om gastvrijheid naar een hoger level te tillen. Tijdens dit event krijg je volop de gelegenheid om kennis en inspiratie uit te wisselen met andere gastvrijheidsstrijders.

 

Praktische informatie

Het netwerkevent is geschikt voor docenten, beleidsmakers en managers binnen het mbo-onderwijs die actief zijn met gastvrijheid. Het event begint om 12.30 uur met de ontvangst. Vervolgens vindt de plenaire bijeenkomst plaats en gaan de bezoekers aan de slag in groepen. De middag wordt afgesloten met een gezellige netwerkborrel.

Ontvangst: 12.30 – 13.00 uur
Plenaire bijeenkomst: 13.00 – 14.00 uur
Aan de slag in groepen: 14.00 – 15.30 uur
Afsluitende borrel: 15.30 – 16.30 uur

 

Waarom is gastvrijheid zo belangrijk binnen het onderwijs?

Renate Ravestein, docent gastvrijheid bij het Graafschap College zegt: “We weten allemaal dat de toekomstige banen gaan veranderen, maar niemand weet hoe dat er precies uit gaat zien. Welke banen verdwijnen in de toekomst en welke nieuwe banen gaan ontstaan door automatisering? Gaan de robots straks een groot deel van het werk overnemen waar de student nu voor opgeleid wordt? Om de student goed te blijven opleiden is het van belang dat het onderwijs mee gaat in deze verandering. En met welke vaardigheden bereiden wij dan onze student het beste voor op hun toekomst? Creativiteit, kritisch denken en gastvrijheid (soft skills) zijn vaardigheden waar computers en robots nooit over zullen beschikken:

  • Robots werken volgens verwachting, maar mensen kunnen verwachtingen overtreffen.
  • Machines kunnen personaliseren, maar mensen maken het persoonlijk.
  • Robots zijn goed in routine, maar mensen innoveren.
  • Computers kunnen voorspellen, maar mensen kunnen gasten verrassen.
  • Robots bevestigen, maar mensen kunnen daarnaast ook glimlachen.

De “human touch” bouwt aan de emotionele relatie, waardoor de mens én onze student het verschil maken voor nu en in de toekomst. Ik ben van mening dat wanneer studenten gastvrijheid aangeboden krijgen in het onderwijs, zij een betere positie hebben op de arbeidsmarkt!”

 

Kom jij ook?

Meld je dan aan voor 22 mei via info@gastvrijheidinbedrijf.nl. Wees er snel bij, wij hebben namelijk een beperkt aantal beschikbare plaatsen. Tot dan!