Competenties gastvrijheid

  1. Enthousiaste, gemotiveerde en representatieve uitstraling.
  2. Vanuit oprechte aandacht, interesse, inlevingsvermogen en empathie de verbinding maken.
  3. Dienstbare houding: proactief en behulpzaam.
  4. Cliënt/gast lezen en gedrag op behoefte afstemmen.
  5. Past snelheid aan.
  6. Communiceert vriendelijk en duidelijk en met goede omgangsvormen.
  7. Werkt met passie en toewijding en met een onbaatzuchtige drijfveer om van betekenis te zijn.
  8. Voelt zich verantwoordelijk voor de beleving van de cliënt/gast.
  9. Is een bekwame professional met verantwoordelijkheidsgevoel.
  10. Levert een positieve bijdrage aan de aanspreekcultuur en teamperformance.

 

Competenties gastvrijheid management

  1. Heldere visie op gastvrijheid en visie op duurzame en effectieve veranderstrategie.
  2. Is een dienende leider, te zien aan de persoonlijke groei van medewerkers, die actief coacht in excellent gastheerschap.
  3. Bewust van de verschillende wensen en behoeften van de cliënt/gast.
  4. Meten en signaleren in verbetermogelijkheden in de beleving van de cliënt/gast.
  5. Geeft medewerkers een welkom en gewaardeerd gevoel.
  6. Beziet gastvrijheid integraal en werkt afdelingsoverstijgend aan gastvrijheid door collega’s te inspireren, motiveren en opbouwende feedback te geven.
  7. Geeft in de dagelijkse praktijk aandacht aan gastvrijheid.

 

Meer tools om gastvrijheid te ontwikkelen vindt u hier. Bent u benieuwd hoe u deze competenties kunt ontwikkelen en borgen in uw organisatie? Neem dan contact op voor een vrijblijvende kennismaking.