Boekentips

We hebben een aantal boeken voor u verzameld over het thema gastvrijheid. Meer boeken vindt u op onze Pinterest pagina.

Volg het bord Boekentip van Gastvrijheid op Pinterest. 

Mood Maker: het ontwikkelen van gastvrije organisaties

Door John Hokkeling en Laura de la Mar Mood Maker boek Gastheerschap en gastvrijheid leidt tot loyale klanten, tevreden medewerkers en een hoger rendement. Veel organisaties zoeken naar manieren om gastheerschap te ontwikkelen. In dienstverlenende organisaties is iedereen gastheer (m/v) van de organisatie. Mood Makers zijn medewerkers die daarin uitblinken: zij geven gasten een welkom gevoel en spelen in op hun behoeften. De kunst is de energie van deze Mood Makers te gebruiken als inspiratiebron voor anderen. Dit boek laat zien hoe gastvrije organisaties kunnen worden ontwikkeld en wat daarvoor nodig is. Organisaties moeten vooral investeren in medewerkers en aan de slag gaan met de organisatiecultuur. ‘Mood Maker’ maakt duidelijk hoe veranderaars hun organisatie in beweging kunnen krijgen en hoe gastvrijheid een interne waarde kan worden. Het presenteert een uitgebalanceerd gedachtegoed dat de auteurs succesvol aan de praktijk hebben getoetst. Bestel Meer info

Als disney de baas was in uw ziekenhuis

Door Fred Lee 

Fred Lee was senior vice-president van het Florida Hospital én werkte bij Disney University. Hij was medeontwerper van Disney’s 3 daagse seminar voor de gezondheidszorg ‘Disney’s approach to quality service’ en een nieuw seminar ‘Customer Loyalty’. Met zijn ervaring in het ziekenhuis en vergelijkingen tussen Disney en ziekenhuis schreef hij zijn bestseller ‘If Disney ran your hospital: 9½ things you would do differently’.
Fred Lee bracht met zijn ideeën vele ziekenhuizen in de Verenigde Staten in beweging. Hij werkt met een nieuw paradigma voor patiëntgerichte zorg en het perspectief van patiënten. Veel ziekenhuizen raakten gemotiveerd, geïnspireerd en vonden zijn benadering effectiever dan de gebruikelijke benaderingen. Zij veranderden hun aanpak door het verhaal van Fred Lee.

Bestel

Jos Burgers over klantgerichtheid

Als er van drie boeken in zes jaar tijd ruim honderdduizend exemplaren worden verkocht, dan kan er met recht van bestsellers worden gesproken. Jos Burgers kreeg het voor elkaar met zijn boeken ‘Klanten zijn eigenlijk nét mensen!’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Gek op gaten’. Het waren de bestverkochte managementboeken van 2006, 2009 en 2012. Een ongekende prestatie. Het geheim achter dit succes is de luchtige en humoristische manier waarop Jos Burgers beschrijft wat klanten nu eigenlijk écht willen. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Waardoor organisaties en medewerkers in staat zijn om hun klantgerichtheid daadwerkelijk te verbeteren. In deze speciale editie zijn de drie prijswinnende boeken van Jos Burgers integraal gebundeld. Wie van zijn klanten ambassadeurs wil maken start met dit boek!

Bestel

 

Naast deze reguliere boeken hebben we nu ook een aantal zomer-boekentips. Klik hier om doorverwezen te worden naar het artikel over de zomer-boekentips!