Complimentenkaart

Home>Toolbox en inspiratie>Complimentenkaart

Bedankt gastvrijheid

Bedankt voor je gastvrijheid!

Heb jij een complimentenkaart ontvangen? Wil jij je steentje bijdragen aan een omgeving die als gastvrij wordt ervaren? Dan ben je op het juiste adres!

Waarom een complimentenkaart voor gastvrijheid?

Wij geloven in de kracht van een compliment. Complimenten hebben meer effect dan kritiek (leestip). Daarom focussen wij ons op het positieve. Wij willen mensen graag inspireren aanmoedigen om gastvrij te zijn. Daarvoor gebruiken we het pay it forward principe.

Doe je mee?

Heb je een kaartje ontvangen? Geef hem dan door! Wil je graag kaartjes uitdelen? Bestel de kaarten dan gratis hier.

Gastvrijheid in Bedrijf

Gastvrijheid in Bedrijf is een kennisplatform en netwerkorganisatie. We delen graag onze kennis. Op onze website vind je allerlei tools om mee aan de slag te gaan binnen je eigen organisatie, bedrijf of team, zoals video’s, theorie, werkvormen en blogs. Daarnaast geven wij inspirerende trainingen, coachen, geven advies en organiseren workshops en presentaties om je te helpen zelf gastvrijheid te ontwikkelen en te borgen.

SimoneDe bedenker: Simone Schrijnemaekers

Simone is staffunctionaris Facilities bij Atrium Medisch Centrum in Heerlen. Zij vertelt: “Gastvrijheid is een belangrijk thema in ons ziekenhuis, het is zelfs een kernwaarde. Gastvrijheid betekent voor mij dat je je openstelt voor mensen die bij jou aankloppen, of dat nou privé is of zakelijk. Je wilt mensen het gevoel geven dat ze welkom zijn. Een onderdeel daarvan is – zeker in een ziekenhuis – dat mensen zich op hun gemak voelen. Mensen moeten ervaren dat er serieus naar hen wordt geluisterd. Juist als eenling heb je daar een grote invloed op. Ik probeer gastvrijheid uit te dragen door mensen te ontvangen en te laten zien wat voor een mooie instelling  Atrium is.

Ik volg op dit moment een  inspirerende en leerzame  training ´Train de Trainer‘ van Laura de la Mar. Om gastvrijheid ook op een creatieve en persoonlijke manier onder de aandacht te brengen bij het management, heb ik een aantal collega’s van Facilities uitgenodigd voor een diner bij mij thuis.  Ik heb dit diner tot ‘Gastvrij Genieten’ gedoopt en na afloop wilde ik hun nog iets meegeven. Zo is het idee van een complimentenkaart ontstaan. De achterliggende gedachte is dat ook het management oog heeft voor een gastvrij optreden van iemand. Als blijk van waardering krijgt de persoon in kwestie een compliment middels een vrolijk kaartje.

Mijn boodschap aan andere Mood Makers is dat wat je geeft je ook terug zult krijgen. Het leven ziet er een stuk zonniger uit door op een vriendelijke, gastvrije manier met elkaar om te gaan en mensen het gevoel te geven dat ze echt welkom zijn. “

Meer inspiratie vind je op www.gastvrijheidinbedrijf.nl. Neem contact op voor meer informatie: info@gastvrijheidinbedrijf.nl.