Gastvrijheid meten

Organisatiescan Gastvrijheid

Alhoewel veel organisaties de tevredenheid en beleving van de gast meten, is het vaak lastig om erachter te komen hoe ver een organisatie is in het ontwikkelen van gastvrijheid. Gastvrijheid in Bedrijf biedt de uitkomst. De Organisatiescan Gastvrijheid is een instrument waarmee  in een korte tijd en voor een aantrekkelijke prijs inzichtelijk kan worden gemaakt hoe ver uw organisatie is in de ontwikkeling van gastvrijheid en hoe uw organisatie kan excelleren in gastvrijheid. De scan is geschikt voor middelgrote en grote organisaties in allerlei branches.

Resultaat

Met dit meetinstrument krijgt u:

  1. Inzicht in welke fase uw organisatie zich bevindt in de ontwikkeling van gastvrijheid;
  2. Inzicht in welk(e) aspect(en) van gastvrijheidsontwikkeling uw organisatie eventueel achterblijft;
  3. Inzicht in welke stappen nodig zijn om gastvrijheid binnen uw organisatie verder te ontwikkelen en borgen.

De scan

In een korte tijd wordt uw organisatie geanalyseerd. Maximaal vijf stakeholders worden geïnterviewd door een expert van Gastvrijheid in Bedrijf. Daarnaast wordt de organisatiescan ingevuld door de betrokken stakeholders. Het meetinstrument is gebaseerd op de Mood Maker-theorie en analyseert de volgende zeven aspecten van gastvrijheidsontwikkeling:

  1. Gastbeleving
  2. Service
  3. Ambiance
  4. Gastheerschap
  5. Teamontwikkeling
  6. Leiderschap
  7. Organisatieontwikkeling

Deze aspecten, alsmede circa 90 deelaspecten, komen naar voren op de vragenlijst die tijdens de analyse wordt behandeld.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Gastvrijheid in Bedrijf.