Een excellente gastheer (m/v) is te herkennen aan:

  1. Authentiek
  2. Gemotiveerd en gepassioneerd
  3. Representatief
  4. Oprecht aandachtig
  5. Dienstbaar
  6. Proactief, attent en behulpzaam
  7. Gedrag en snelheid afgestemd op de gast
  8. Vriendelijk en duidelijk communicerend, met gepaste omgangsvormen
  9. Kennis van zaken, vakmanschap
  10. Verantwoordelijkheid nemend voor de gast en de teamperformance

Een gastvrije leider is te herkennen aan:

  1. Heldere visie op gastvrijheid en visie op duurzame en effectieve veranderstrategie.
  2. Is een dienende leider die actief coacht in excellent gastheerschap, te zien aan de persoonlijke groei van medewerkers.
  3. Bewust van de verschillende wensen en behoeften van de gast.
  4. Meten en signaleren van verbetermogelijkheden in de beleving van de gast.
  5. Geeft medewerkers een welkom en gewaardeerd gevoel.
  6. Beziet gastvrijheid integraal en werkt afdelingsoverstijgend aan gastvrijheid door collega’s te inspireren, motiveren en opbouwende feedback te geven.
  7. Geeft in de dagelijkse praktijk aandacht aan gastvrijheid.

Ben je benieuwd hoe je deze competenties kunt ontwikkelen en borgen in jouw organisatie? Wij bieden de masterclass Excellent Gastheerschap aan. Deze kun je volgen op basis van open inschrijving of via een in company training.

Meer inspiratie, tips en tools?
Gastvrijheid in Bedrijf - Community
Gerelateerde berichten
Ken jij de Gastvrijheid in Bedrijf Community al?
  • Elke dag nieuwe inspiratie, ideeën en inzichten op het platform
  • Vergroot je netwerk met >200 gastvrijheidsleiders uit allerlei branches
  • Toegang tot de online Hospitality Academy met >200 e-learning lessen & DIY tools
  • Online live sessies en Hospitality Talks volgen en terugkijken