Boekentips voor de zomer!

Home>Berichten>Algemeen>Boekentips voor de zomer!

Boekentips voor de zomer!

Zomerboekentips!

De zomer is aangebroken, het mooie weer- en de vakantie staat voor de deur, wat inhoudt dat we wat tijd vrij kunnen maken om interessante literatuur te lezen. In dit artikel deelt een aantal collega’s van Gastvrijheid in Bedrijf boekentips om de komende zomer mee zoet te zijn.

Boek 1: ‘Zet je klant centraal’ – Roy KlaassenZet je klant centraal!

De meeste organisaties roepen dat hun klant centraal staat, maar dat blijkt intern werkelijk uit niets. Waar staat de klant in het organogram? Waar in het proces? Waar in de ideeën?

Van procesgericht naar klantgericht!
Start vanuit de klant en bedenk; wat wil hij, wat vindt hij fijn in marketing, welke toon past bij hem, hoe verwacht hij dat het proces loopt en welke rol heeft de medewerker daarin.
Het boek geeft informatie en praktijk voorbeelden en ervaringen over het onderwerp en het hierbij betrekken van de gehele organisatie. Een must voor het veranderen van een cultuur.
Bestel het boek hier voor €29,95!

Dit boek wordt aangeraden door: Mieke Bouwhuis

Boek 2: ‘Invloed – De zes geheimen van het overtuigen’ – Robert CialdiniInvloed

Verleidingstechnieken uit de sociale psychologie die je inzichten geven en zelf gemakkelijk toe kan passen in de praktijk

Persoonlijke effectiviteit
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
Bestel het boek hier voor €25,00!

Dit boek wordt aangeraden door: Soraya Rooijackers

Boek 3: ‘De Wet van Snuf – Wat je geeft, krijg je terug’ – Jos BurgersDe Wet van Snuf

Een mooie reminder met humor geschreven, over de kracht van geven. Het helpt je om bewust een gastvrije houding te kiezen, en wat je geeft, krijg je terug!

Best verkochte managementboek van 2014!
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Dit boek brengt daar verandering in.
Bestel het boek hier voor €19,95!

Dit boek wordt aangeraden door: Viola Poelert

Boek 4: ‘Gastgevers in Geluk – In zeven stappen naar hartverwarmende hospitality’ – Luc van BusselGastgevers in Geluk

Gastgevers in Geluk is een ode aan mensen in de dienstverlening en een handleiding voor ondernemers, directies managers en leidinggevenden op zoek naar teruglustige gasten en klanten

Algemeen management
Gastgevers in Geluk is een onthullend verhaal over het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid. Het boek neemt de lezer mee naar The Magic Hotel in Hawaii en verklaart het succes in zeven stappen. Het resultaat? Teruglustige Gasten! Gasten die niet meer naar huis willen. Luc van Bussel geeft service en nieuwe, diepere betekenis en introduceert nieuwe begrippen als ‘Bereikrijk’, ‘Binnenvoelbaar’, ‘Luistergevig’. ‘Oplosselijk’, ‘Verrasvast’, ‘Verwenzaam’ en ‘Teruglustig’. Het boek is beste bewijs dat mensen niet zonder elkaar kunnen en dat persoonlijke ontmoetingen de echte verbinding vormen in een digitale samenleving. Luc van Bussel kondigt een nieuwe service revolutie aan als opvolger van de digitale revoltutie en roept op tot een Partij van de Gastvrijheid.
Bestel het boek
hier voor €14,50!

Dit boek wordt aangeraden door: Laura de la Mar

Boek 5: ‘Eén fan per dag – Hoe overtref je de verwachtingen van klanten?’ – Jos BurgersEén fan per dag

Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans.

Wat je wilt, zijn fans!
Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is.
Bestel het boek hier voor €20,00!

Dit boek wordt aangeraden door: Laura de la Mar

Boek 6: ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ – Daniëlle de JongeHuman2Human: de nieuwe klantrelatie

Onderscheidende kracht is essentieel. Die vind je niet zozeer in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. Echte aandacht. Van mens tot mens.

Onderscheidend verkopen met échte aandacht 
In dit prikkelende boek beschrijft Daniëlle de Jonge helder en to the point hoe je van klanten ambassadeurs maakt. Want onderscheidend verkopen heb je zelf in de hand, in elke fase van het verkoopproces. Een boek boordevol praktische tips om potentiële en bestaande klanten échte aandacht te laten ervaren. Benieuwd hoe je klanten vindt, hebt en houdt? Kies dan voor de kracht van de nieuwe klantrelatie!
Bestel het boek hier voor €19,95!

Dit boek wordt aangeraden door: Laura de la Mar

Boek 7: ‘De zeven regels van meneer Reimers’ – Ria HarmelinkDe zeven regels van meneer Reimers

Meneer Reimers neemt geen blad voor zijn mond. Keurig in het pak, altijd voorzien van een pochet en een kleurrijke bril, vertelt de strenge maar innemende hotelier hoe het hoort.

De hotelier over gastvrijheid, ondernemen en goed fatsoen
In dit boek beschrijft meneer Reimers de zeven regels waar hij zijn carrière aan te danken heeft. Hij legt uit waarom het zo belangrijk is om met twee woorden te spreken en op tijd te komen, maar ook dat de kassa altijd moet rinkelen. De regels gelden altijd en voor iedereen, of je nou hotelier of kapper, secretaresse of manager bent.
Bestel het boek hier voor €19,50!

Dit boek wordt aangeraden door: Laura de la Mar

Meer inspiratie en boekentips? Klik hier!